n e v e r l a n d d

- ANTISOZIALISTISCHE ELEMENTE - *** TA MI OTO PRZYPADŁA KRAINA I CHCE BÓG, BYM W MILCZENIU TU ŻYŁ * ZA TEN GRZECH, ŻE WIDZIAŁEM KAINA ALE ZABIĆ NIE MIAŁEM GO SIŁ *** " DESPOTYZM przemawia dyskretnie, w ludzkim społeczeństwie każda rzecz ma dwoje imion. " ******************** Maria Dąbrowska 17-VI-1947r.: "UB, sądownictwo są całkowicie w ręku żydów. W ciągu tych przeszło dwu lat ani jeden żyd nie miał procesu politycznego. Żydzi osądzają i na kaźń wydają Polaków"

Archiwum

POGODA

LOKALIZATOR

A K T U E L L






bezprawie.pl
"Polska" to kraj bezprawia

piątek, grudnia 14, 2012

"Polska", "Kościół", gangsterka


O sposobach nobilitowania czerwonych i ich dzieci


Nigdy nie miałem serca do piosenek Agnieszki Osieckiej, jakoś mnie to nie brało, może dlatego, że było dziewczyńskie, a może dlatego, że naładowane fałszywymi emocjami. Najgorszą zaś piosenką Osieckiej była i jest nadal piosenka „Pijmy wino za kolegów”. To jest wprost świństwo nie piosenka, to jest gorsze niż „Partisan” Cohena” albo „Imagine” Lenona.
Pamiętam jak kiedyś w telewizji Agata Passent opowiadała o tym jak jadąc z matką samochodem zatrzymały się tuż za jelczem pełnym zomowców. Ci widząc w aucie młodą dziewczynę zaczęli jej machać. No to Passentówna też im machała. I wtedy Osiecka powiedziała jej, że tym akurat panom nie machamy, a potem wyjaśniła córce dlaczego napisała piosenkę ze słowami „Pijmy wino za kolegów”. I my dokładnie wiemy dlaczego ona zakazała machania i dlaczego napisała tę piosenkę.
Jakiś czas później oglądałem program poświęcony Osieckiej, w którym wystąpiły jej córka, a także  przyjaciółka Magda Umer. Ja tej Umer nie lubię prawie tak samo jak nie lubiłem Osieckiej. A to co się wtedy w tym programie działo na scenie przechodziło ludzkie pojęcie. Agata Passent chwaliła się znajomością angielskiego, opowiadała, że zajmuje się niemieckim barokiem i czymś jeszcze, czego nie pamiętam, bo dosyć mi było tej żenady angielsko-barokowej. Umer odgrywała rolę dobrotliwej opiekunki, a wszystko odbywało się w konwencji ciepłego żartu. Publiczność zdaje się klaskała, a Zamachowski, Józefowicz i Machalica śpiewali jakieś kuplety. Rzecz pomyślana była tak, by tłumowi na widowni pokazać jak wygląda, działa i zachowuje się prawdziwa elita. Nie wiem czemu, ale kiedy na to patrzyłem przypomniał mi się Ropuch z książki zatytułowanej „O czym szumią wierzby”. Program ten powtarzany był wielokrotnie w telewizji polskiej, po to, jak sądzę, byśmy sobie dokładnie zapamiętali gdzie jesteśmy i jaka jest nasza rola. Postać Agaty Passent zapadła mi tak głęboko w pamięć, że dziś wprost nie mogę na nią patrzeć, a zdarza mi się widzieć ją niezmiernie rzadko, albowiem nie mam telewizora. Nic to nie pomaga, niechęć jest silniejsza i cały czas myślę o tym niemieckim baroku.
Wczoraj mój kolega Toyah napisał tekst o człowieku nazwiskiem Nicieja, który jest profesorem i napisał książkę o Lwowie. Za książkę tę dostał nagrodę na ostatnich Targach Książki Historycznej. Otóż ów Nicieja ma za sobą taką polityczną i naukową karierę, że nie powstydziłby się jej żaden członek politbiura za Breżniewa. W dodatku był na różnych stypendiach w Londynie, co wcale o nim dobrze nie świadczy, przeciwnie, czyni go jeszcze bardziej podejrzanym.
Nicieja, żeby dobrze wypełniać powierzoną mu funkcję, musi oprzeć się na pewnej stylizacji, jest to rzecz poważna i ważna z każdego punktu widzenia. Chodzi mianowicie o materializację marzeń. Kiedy komuniści wkroczyli tu w 1945 roku, kiedy jechali czołgami, a za nimi posuwały się kolumny piechoty i łaziki z zawodowymi mordercami z NKWD, zaczęli od zabijania ludzi. Potem zabrali mienie i nieruchomości, mienie sprzedali gdzieś na zachodzie, najpewniej w Londynie, a nieruchomości zaczęli eksploatować w sposób rabunkowy doprowadzając kraj do ruiny. Gdy okrzepli uzbroili się w media i pokazywać jęli widzom, czyli swoim niewolnikom, to co uznawali za atrakcyjne i ważne. Było to samo badziewie, bo niby czego można się było po nich spodziewać. Jeśli zaś udało im się wyprodukować coś co jakością przypominało produkt przeznaczony dla ludzi, było to zakłamane prawie tak samo jak piosenki Osieckiej. Próbowali się w tym doskonalić, ale nie wychodziło. Jakość dociągnęli do tak zwanej transformacji i wtedy zauważyli, że jest jeszcze coś na co można zrobić skok. I to był strzał w dziesiątkę. Postanowili bowiem zagospodarować te obszary tęsknot i marzeń Polaków, które wydawały im się ważne i które w jakiś sposób ich nobilitowały. Na pierwszy ogień poszły Kresy i w branży kresowej właśnie zasłynął opisywany przez Toyaha Nicieja. Ktoś go wczoraj porównał do Michała Kryspina Pawlikowskiego naszych czasów. Proszę Państwa, to jest dowód na to, że bardzo nam jest dziś potrzebna krytyka literacka z prawdziwego zdarzenia oraz prawdziwe znawstwo. W książkach Michała Kryspina Pawlikowskiego jest sama prawda, są tam cale stronice poświęconych nauce Mazura oraz kwestii tego jak się Mazura poprawnie tańczy po polsku, czego niestety nie można się nauczyć na kursach prowadzonych przez jakichś podejrzanych Żydów z Rosji. W książkach Niciei niczego takiego być nie może, bo on nie ma o tym pojęcia, urodził się po wojnie i jedyne co mu pozostało to uprawianie jakieś nędznej stylizacji, jakieś ogrody pamięci, albo inne wyssane z palca syfy.

Prócz Kresów ważne dla komunistów jest również ziemiaństwo. Kochają je opisywać w sposób perfidny i szkalujący, który udekorowany jest czymś znacznie nędzniejszym niż niemiecka schandefreude. W tym parszywym dziele pomagają im niestety potomkowie ziemian, ludzie całkowicie pogubieni i nie rozumiejący swojej misji, ani dawnej, ani obecnej.
Podsumowując: wszystko co może dodać czerwonym splendoru, wszystko na czym mogą posadzić swój tłusty zad umazany smarem z parowozów rewolucji, zostanie przez nich zbrukane i zniszczone. Potem odwrócą to na nice, jak Nicieja Lwów i będą się domagać nagród i oklasków.
I teraz najważniejsze; my się nie możemy z nimi ścigać. My musimy z tej ich wsiowej tęsknoty za nobilitacją zrobić pułapkę na szczury, z której nie ma wyjścia. To nie jest proste, ale nie jest też niemożliwe.
Dodajmy jeszcze, że nie ma takiego obszaru, takiej osoby, takiego miejsca, którego nie chcieliby dotknąć swoim paluchem. Dotyczy to także religii, a może przede wszystkim jej. I niech tu za przykład najważniejszy posłuży zdjęcie Jerzego Klechty, znanego dziennikarza telewizyjnego, na którym widnieje sam Klechta obok Jana Pawła II.
Zaraz mnie ktoś zapyta o postawy, o to co robić w takim razie i jak żyć, tak jakbym ja miał jakieś pewne informacje na ten temat. Nie mam, ale mogę opowiedzieć na koniec pewną  historię o Indianach. Po kolejnym już poddaniu się Geronimo, w obozie gdzie zamknięto jego grupę pojawił się dziennikarz, który bardzo chciał z nim porozmawiać. Rozglądał się po twarzach, szukał kogoś kto według niego powinien wyglądać jak najgroźniejszy człowiek na całym południowym zachodzie. Widział różnych Indian, mniej lub bardziej pasujących do jego wyobrażeń. W końcu jednak pokazano mu malutkiego człowieczka, z gębą jak przecinak, w rozpadających się łachach z nielitościwie brudną szmatą zawiniętą wokół głowy. Człowieczek bawił się jakimś patykiem. Mimo że wojsko odebrało Indianom broń, wszyscy omijali siedzącego z daleka z obawy, że może on mieć gdzieś ukryty nóż, który postanowi wbić znienacka do brzucha jakiemuś przechodzącemu mimo zdrajcy lub żołnierzowi. Tym małym, brudnym człowieczkiem z patykiem w ręku, był właśnie Geronimo. Ja zaś bardzo lubię tę historię, bo wiem, że najważniejsze to nigdy nie rezygnować i nigdy niczego nie udawać. I za żadne skarby nie opowiadać publicznie, że interesujemy się niemieckim barokiem.

Na koniec wiadomość: do końca roku „Baśń jak niedźwiedź” sprzedawana będzie w pakiecie pod dwa tomy, w cenie 60 złotych plus koszta przesyłki. Taka świąteczna promocja, a do końca roku dlatego, żeby prawosławni też mogli sobie kupić pod choinkę tę piękną i potrzebną książkę. W promocyjnej cenie jest również „Atrapia” - 15 złotych plus koszta wysyłki. Zapraszam  www.coryllus.pl


DODATEK.
DRYF KOŚCIOŁA  PO SOBOROWY.
O DZIEDZICTWIE REWOLUCJI FRANCUSKIEJ
Jan Paweł II uchodzi w powszechnej opinii za Papieża Soboru Jest to opinia prawdziwa. Rola kard. Wojtyły podczas obrad Vaticanum II jest trudna do przecenienia, a jego uczestnictwo w pracach nad przyholowaniem soborowy konstytucji ( i Kościele w świecie współczesnym jest, naszym zdaniem, kluczem do wyjaśnienia sprzeczności jego zadziwiających teorii . Przyjmując w sposób symboliczny imiona swych poprzedników, [zwanych umownie Papieżami soborowymi Jana XXIII i Pawia VI] Jan Paweł II. stał się twórczym kontynuatorem ich dzieła. A dzieło to usiłuje pojednać Kościół z dziedzictwem francuskiej rewolty 1789 r., pogodzić Kościół z najczarniejszym, antykatolickim nurtem w Europie.
Posłuchajmy ponownie głosu B. Chelini-Pont. Zwróćmy uwagę, jak próbuje odeprzeć podobne, przedstawionym przed chwilą, zarzuty:
Łatwo może powstać zarzut, że zwłaszcza w kwestii wolności, umysły europejskie umocniły się w opozycji do chrześcijaństwa. Jednakże w tym właśnie miejscu możemy mieć do czynienia z przykładem inkulturacji, którą tu w pośpiechu skarykaturujemy: Francuskie rewolucyjne ideały wolności, równości i braterstwa, nadzwyczajny postęp w dziedzinie prawa, który spowodowało ogłoszenie praw człowieka - wszystkie te idee nie zostały wypracowane w Europie przez wierzących chrześcijan; co więcej, wymyślono je przeciwko chrześcijańskiemu objawieniu, ponieważ uosabiał je porządek jawnie niesprawiedliwy. Rany „ducha francuskiego” zagoiły się dzisiaj na tyle, by chrześcijańska nadzieja mogła te idee znów obdarzyć całkowitym zaufaniem, co podkreśla kardynał Lustiger: „te trzy słowa: Wolność, Równość, Braterstwo [...] winny odzyskać swą początkową doniosłość ewangeliczną i chrześcijańską. Naszym obowiązkiem jako wierzących chrześcijan i katolików jest uczestnictwo wbudowaniu Europy. I jest to, jak mi się zdaje, jedyny sposób przedstawienia tych wartości naszemu stuleciu – jedyny dla wszystkich mężczyzn, wszystkich kobiet, wierzących i niewierzących, chrześcijan i niechrześcijan, sposób dający im wiarygodną nadzieję na odnalezienie w tych wartościach normy dla rozumu i rękojmi zwycięstwa nad rozpaczą i niewiarą
Powyższa analiza zawiera kompletną niemal wykładnię oficjalnego stanowiska Kościoła wobec europejskiej cywilizacji w jej obecnych formach. Rangę tej wypowiedzi niech potwierdzi fakt, że jej autor kard. Lustiger21 został w październiku 1991 r. mianowany przez Jana Pawła II Przewodniczącym Synodu Biskupów Europy. Uważamy, że postawę hierarchii cechuje niebezpieczna, utopijna myśl, zakładająca pogodzenie ewangelicznej nauki z antyewangeliczną praktyką współczesności. Kuriozalnym przykładem tego rodzaju myślenia są, naszym zdaniem, słowa Jana Pawła II wypowiedziane w Gnieźnie d VI 1997 r.:
Do prawdziwego zjednoczenia kontynentu droga jeszcze daleka – W imię poszanowania Praw Człowieka, w imię Wolności, Równości, Braterstwa, w imię międzyludzkiej solidarności i miłości wołam: nie lękajcie się, otwórzcie drzwi Chrystusowi! Bez Chrystusa nie można budować trwałej jedności.
Ale czy to tylko utopijna idea dialogu ze światem, mąci wzrok współczesnym hierarchom katolickim?
Twierdzenie, jakoby rany zadane Europie przez Rewolucję I francuską zagoiły się i można dziś zaakceptować tej rewolucji ideały, w zderzeniu z rzeczywistością religijną, moralną, ekonomiczną i polityczną kontynentu zakrawa na kpinę. Nawet przy założeniu, że Kościół usiłuje inkulturować antywartości współczesnej cywilizacji, trzeba stwierdzić, że są to działania z gatunku tych, które próbują łączyć wodę z ogniem. Powyższa interpretacja nie jest jednak prawdziwa. Kościół nie dokonuje inluilturacji Antykościoła, to On sam, to Jego doktryna i nauka jest reinterpretowana przez Antykościoł.
Widział to ogromne niebezpieczeństwo najwybitniejszy bodaj myśliciel katolicki XX wieku, prof. Agosto del Noce, gdy u schyłku lat 70-tych pisał:
Czego żąda się od katolików współczesnych, jeżeli nie sprowadzenia chrześcijaństwa do moralności, oderwanej od wszelkiej metafizyki i wszelkiej teologii. [...] Moralność ta byłaby nawet zdolna…… położyć kres odwiecznemu podziałowi pomiędzy Wschodem a Zachodem”, co w rzeczy samej usiłuje się robić. Owa moralność uniwersalna jest tolerancyjna dopuszcza ona, że pewni ludzie, katolicy właśnie, mogą dorzucić do niej nadzieję pozaświatową, czysto religijną w sensie transcendentalnym. Jeżeli są przez nią ożywiani w kierunku praktycznym, ludzkim, to świetnie – być katolikiem dla humanistów  to właśnie to. Ale stawiają tu oni jeden warunek – uznanie, że wiara i nadzieja są tylko „dodatkiem “, że etyka i polityka pozostają poza wszelkim wyznaniem religijnym; że bycie świadomym tego faktu oznacza pracę na rzecz zjednoczenia łudzi dobrej woli, że w sumie, wiara może podzielić, podczas gdy miłość, związana z jedną nauką, prawomocną dla wszystkich, jednoczy Owa communis opinio, to nic innego jak zasadnicza teza masońska, banał profesorów filozofii moralnej końca X IX wieku, wynurza się ponownie na powierzchnię w naszych czasach. Jeszcze raz znajduje potwierdzenie sławne rozróżnienie pomiędzy katolikami integrystami i katolikami postępowcami. Na nim opierali się już kato-komuniści sprzed lat proponując rodzaj bojkotu integrystów pod postacią „wykluczenia stulecia” i twierdząc obłudnie, że „wykluczyli się. oni sami odrzucając dialog”, identyczna postawa jest dzisiaj proponowana przez zwolenników „ekumenicznego ” dialogu między katolikami i masonerią.
Istnieje pewna jednolita moralność, która może być odmieniana w rożnych językach i jej formuła katolicka, owszem jest dopuszczalna, pod warunkiem, że… Warunki już wyłożyłem, zaś jedna strona tego dialogu wyznaje przekonanie, że pierwsze lata trzeciego tysiąclecia powinny widzieć koniec katolicyzmu poprzez eutanazję. Albo raczę/ katolicyzm powinien być zinterpretowany wewnątrz humanizmu masońskiego, i w tym sensie masoneria może się dzisiaj przedstawiać – i robi to – jako najbardziej umiarkowany z laicyzmów. Katolicyzm nie jest prześladowany, ale właśnie reintepretowany.  W humanistycznym ekumenizmie może bardzo dobrze znaleźć swe miejsce sekcja rytu katolickiego “
Zapamiętajmy tę analizę prof. Del Noce ma ona dla przedmiotu naszych rozważań znaczenie kluczowe. Wszystkie przedstawione w tej pracy tezy bronią się jej silą.


O DZIEDZICTWIE REWOLUCJI FRANCUSKIEJ
Jan Paweł II uchodzi w powszechnej opinii za Papieża Soboru Jest to opinia prawdziwa. Rola kard. Wojtyły podczas obrad Vaticanum II jest trudna do przecenienia, a jego uczestnictwo w pracach nad przyholowaniem soborowy konstytucji ( i Kościele w świecie współczesnym jest, naszym zdaniem, kluczem do wyjaśnienia sprzeczności jego zadziwiających teorii . Przyjmując w sposób symboliczny imiona swych poprzedników, [zwanych umownie Papieżami soborowymi Jana XXIII i Pawia VI] Jan Paweł II. stał się twórczym kontynuatorem ich dzieła. A dzieło to usiłuje pojednać Kościół z dziedzictwem francuskiej rewolty 1789 r., pogodzić Kościół z najczarniejszym, antykatolickim nurtem w Europie.
Posłuchajmy ponownie głosu B. Chelini-Pont. Zwróćmy uwagę, jak próbuje odeprzeć podobne, przedstawionym przed chwilą, zarzuty:
Łatwo może powstać zarzut, że zwłaszcza w kwestii wolności, umysły europejskie umocniły się w opozycji do chrześcijaństwa. Jednakże w tym właśnie miejscu możemy mieć do czynienia z przykładem inkulturacji, którą tu w pośpiechu skarykaturujemy: Francuskie rewolucyjne ideały wolności, równości i braterstwa, nadzwyczajny postęp w dziedzinie prawa, który spowodowało ogłoszenie praw człowieka - wszystkie te idee nie zostały wypracowane w Europie przez wierzących chrześcijan; co więcej, wymyślono je przeciwko chrześcijańskiemu objawieniu, ponieważ uosabiał je porządek jawnie niesprawiedliwy. Rany „ducha francuskiego” zagoiły się dzisiaj na tyle, by chrześcijańska nadzieja mogła te idee znów obdarzyć całkowitym zaufaniem, co podkreśla kardynał Lustiger: „te trzy słowa: Wolność, Równość, Braterstwo [...] winny odzyskać swą początkową doniosłość ewangeliczną i chrześcijańską. Naszym obowiązkiem jako wierzących chrześcijan i katolików jest uczestnictwo wbudowaniu Europy. I jest to, jak mi się zdaje, jedyny sposób przedstawienia tych wartości naszemu stuleciu – jedyny dla wszystkich mężczyzn, wszystkich kobiet, wierzących i niewierzących, chrześcijan i niechrześcijan, sposób dający im wiarygodną nadzieję na odnalezienie w tych wartościach normy dla rozumu i rękojmi zwycięstwa nad rozpaczą i niewiarą
Powyższa analiza zawiera kompletną niemal wykładnię oficjalnego stanowiska Kościoła wobec europejskiej cywilizacji w jej obecnych formach. Rangę tej wypowiedzi niech potwierdzi fakt, że jej autor kard. Lustiger21 został w październiku 1991 r. mianowany przez Jana Pawła II Przewodniczącym Synodu Biskupów Europy. Uważamy, że postawę hierarchii cechuje niebezpieczna, utopijna myśl, zakładająca pogodzenie ewangelicznej nauki z antyewangeliczną praktyką współczesności. Kuriozalnym przykładem tego rodzaju myślenia są, naszym zdaniem, słowa Jana Pawła II wypowiedziane w Gnieźnie w VI 1997 r.:
Do prawdziwego zjednoczenia kontynentu droga jeszcze daleka – W imię poszanowania Praw Człowieka, w imię Wolności, Równości, Braterstwa, w imię międzyludzkiej solidarności i miłości wołam: nie lękajcie się, otwórzcie drzwi Chrystusowi! Bez Chrystusa nie można budować trwałej jedności.
Ale czy to tylko utopijna idea dialogu ze światem, mąci wzrok współczesnym hierarchom katolickim?
Twierdzenie, jakoby rany zadane Europie przez Rewolucję  francuską 1789 zagoiły się i można dziś zaakceptować tej rewolucji ideały - w zderzeniu z rzeczywistością religijną, moralną, ekonomiczną i polityczną kontynentu zakrawa na kpinę. Nawet przy założeniu, że Kościół usiłuje inkulturować antywartości współczesnej cywilizacji, trzeba stwierdzić, że są to działania z gatunku tych, które próbują łączyć wodę z ogniem. Powyższa interpretacja nie jest jednak prawdziwa. Kościół nie dokonuje inkulturacji Antykościoła, to On sam, to Jego doktryna i nauka jest reinterpretowana przez Antykościoł.
Widział to ogromne niebezpieczeństwo najwybitniejszy bodaj myśliciel katolicki XX wieku, prof. Agosto del Noce, gdy u schyłku lat 70-tych pisał:
Czego żąda się od katolików współczesnych, jeżeli nie sprowadzenia chrześcijaństwa do moralności, oderwanej od wszelkiej metafizyki i wszelkiej teologii. [...] Moralność ta byłaby nawet zdolna…… położyć kres odwiecznemu podziałowi pomiędzy Wschodem a Zachodem”, co w rzeczy samej usiłuje się robić. Owa moralność uniwersalna jest tolerancyjna dopuszcza ona, że pewni ludzie, katolicy właśnie, mogą dorzucić do niej nadzieję pozaświatową, czysto religijną w sensie transcendentalnym. Jeżeli są przez nią ożywiani w kierunku praktycznym, ludzkim, to świetnie – być katolikiem dla humanistów  to właśnie to. Ale stawiają tu oni jeden warunek – uznanie, że wiara i nadzieja są tylko „dodatkiem “, że etyka i polityka pozostają poza wszelkim wyznaniem religijnym; że bycie świadomym tego faktu oznacza pracę na rzecz zjednoczenia ludzi dobrej woli, że w sumie, wiara może podzielić, podczas gdy miłość, związana z jedną nauką, prawomocną dla wszystkich, jednoczy. Owa communis opinio, to nic innego jak zasadnicza teza masońska, banał profesorów filozofii moralnej końca XIX wieku, wynurza się ponownie na powierzchnię w naszych czasach. Jeszcze raz znajduje potwierdzenie sławne rozróżnienie pomiędzy katolikami integrystami i katolikami postępowcami. Na nim opierali się już kato-komuniści sprzed lat proponując rodzaj bojkotu integrystów pod postacią „wykluczenia stulecia” i twierdząc obłudnie, że „wykluczyli się. oni sami odrzucając dialog”, identyczna postawa jest dzisiaj proponowana przez zwolenników „ekumenicznego ” dialogu między katolikami i masonerią.
Istnieje pewna jednolita moralność, która może być odmieniana w rożnych językach i jej formuła katolicka, owszem jest dopuszczalna, pod warunkiem, że… Warunki już wyłożyłem, zaś jedna strona tego dialogu wyznaje przekonanie, że pierwsze lata trzeciego tysiąclecia powinny widzieć koniec katolicyzmu poprzez eutanazję. Albo raczęj katolicyzm powinien być zinterpretowany wewnątrz humanizmu masońskiego, i w tym sensie masoneria może się dzisiaj przedstawiać – i robi to – jako najbardziej umiarkowany z laicyzmów. Katolicyzm nie jest prześladowany, ale właśnie reintepretowany.  W humanistycznym ekumenizmie może bardzo dobrze znaleźć swe miejsce sekcja rytu katolickiego “
Zapamiętajmy tę analizę prof. Del Noce ma ona dla przedmiotu naszych rozważań znaczenie kluczowe. Wszystkie przedstawione w tej pracy tezy bronią się jej silą.

Brak komentarzy: