n e v e r l a n d d

- ANTISOZIALISTISCHE ELEMENTE - *** TA MI OTO PRZYPADŁA KRAINA I CHCE BÓG, BYM W MILCZENIU TU ŻYŁ * ZA TEN GRZECH, ŻE WIDZIAŁEM KAINA ALE ZABIĆ NIE MIAŁEM GO SIŁ *** " DESPOTYZM przemawia dyskretnie, w ludzkim społeczeństwie każda rzecz ma dwoje imion. " ******************** Maria Dąbrowska 17-VI-1947r.: "UB, sądownictwo są całkowicie w ręku żydów. W ciągu tych przeszło dwu lat ani jeden żyd nie miał procesu politycznego. Żydzi osądzają i na kaźń wydają Polaków"

Archiwum

POGODA

LOKALIZATOR

A K T U E L L






bezprawie.pl
"Polska" to kraj bezprawia

poniedziałek, stycznia 24, 2011

GLOGER ENCYKLOPEDIA

http://literat.ug.edu.pl/glogers/index.htm


A B C D E F G H I J K L Ł M N O P R S T U W Z Ż
Zygmunt Gloger

Zygmunt Gloger:

Encyklopedia staropolska






Reprodukcja pierwodruku;
1-4 1900-1903
ZACHOWANO PISOWNIĘ
I WSZYSTKIE OSOBLIWOŚCI JĘZYKOWE.
Zważywszy na charakter encyklopedii
Zygmunta Glogera udostępnienie jej
w takiej postaci, jako tekstu przeznaczonego
do czytania, nie zaś w postaci wydawnictwa
słownikowego, zdaje się w pełni zasadne.

PRZYPISANIE.Prosty dług wdzięczności nakazuje mi dzieło niniejsze przypisać pamięci trzech najdroższych w mem życiu osób, zostających w bezpośrednim duchowym związku z tą pracą, mianowicie: nieżyjącemu już od lat kilkunastu Ojcu memu i liczącej obecnie 93-ci rok wieku swego kochanej Matce mojej którzy codziennym przykładem własnego życia rozniecili w zaraniu myśli moich poczucie obowiązku pracy społecznej, a gdym poszedł w kierunku przez siebie obranym, swą wyborną pamięcią i światłemi zapiskami o przeszłości służyli mi za skarbnicę tradycyi i łącznik z życiem poprzednich pokoleń.
Trzecią istotą, której pracę niniejszą z uczuciem bolesnej tęsknoty poświęcam, jest ta Najukochańsza, co była nieporównanym ideałem towarzyszki mego cichego życia głęboka umysłem, prawa duszą, światła wiedzą, czysta i prosta sercem, miłująca nad wszystko ideały moje, dom i zacisze wiejskie która dała mi 16 lat szczęścia na tej ziemi, będąc aniołem opiekuńczym w moich pracach i troskach, otaczając mnie niebiańskim spokojem, rozumną radą i pomocą po której odejściu do mogiły, praca niniejsza, tak za życia dla niej miła, stała się dla mnie jedynym balsamem w wielkim bólu i w ciężkiem osieroceniu.
Zygmunt Gloger.

SPIS TREŚCI

Litera A
LITERA A 
ILUSTRACJE 

Litera B
LITERA B
ILUSTRACJE

Litera C
LITERA C 
ILUSTRACJE

LITERA D
ILUSTRACJE

LITERA E 
ILUSTRACJE

LITERA F 
ILUSTRACJE

LITERA G
ILUSTRACJE

LITERA H
ILUSTRACJE

LITERA I
ILUSTRACJE

LITERA J
ILUSTRACJE

LITERA K
ILUSTRACJE

LITERA L
ILUSTRACJE

LITERA Ł
ILUSTRACJE

LITERA M
ILUSTRACJE

LITERA N
ILUSTRACJE

LITERA O
ILUSTRACJE

LITERA P
ILUSTRACJE

LITERA R
ILUSTRACJE

LITERA S
ILUSTRACJE

LITERA T
ILUSTRACJE

LITERA U
ILUSTRACJE

LITERA W
ILUSTRACJE

LITERA Z
ILUSTRACJE

LITERA Ż
ILUSTRACJE


UZUPEŁNIENIA
ZDANIE SPRAWY

POCZĄTEK SPISU TREŚCI
ADDENDA
ILUSTRACJE NIE ZOSTAŁY DOSTOSOWANE
DO WYMAGAŃ INTERNETU O NISKIEJ SZYBKOŚCI

A B C D E F G H I J K L Ł M N O P R S T U W Z Ż

Brak komentarzy: