Pewnie nie wszyscy to widzą, ale moim zdaniem Rzeczpospolita zmierza ku upadkowi. Nie wiem, na czym będzie on polegał, ale musi skończyć się spektakularnie: wojna, zamieszki, inkorporacja, bankructwo lub jawny totalitaryzm. Dlatego trzeba sobie zadać pytanie: a co potem? Jak na nowo zbudować ustrój naszego kraju, ale tym razem tak, by w tych ciężkich warunkach geopolitycznych, garbie historii i trudnej sytuacji społecznej, gdy naród będzie wychodził z kolejnego upodlenia i odzyskiwał utraconą godność oraz ducha zabezpieczyć się przed kolejnymi złymi doświadczeniami.
Abstrahując od eliminacji zagrożeń uważam, że kierunek w jakim poszły państwa europejskie jest z gruntu zły, błędny i prowadzi do nikąd. Państwo powinno być silne, sprawiedliwe, sprawne, atrakcyjne dla swoich obywateli i dla całego otoczenia, samorządne, sprawne, tanie, solidarne i konsekwentne w działaniu. Ta konsekwencja dotyczy trzymania się pewnej strategii realizacji pomysłu na państwo i jego miejsce w świecie.
W Europie znam tylko trzy modelowe przykłady państw z pomysłem: Szwajcaria, Andorra i Watykan. Proszę zwrócić uwagę jak ten realizowany konsekwentnie i dla dobra swoich obywateli „pomysł” nie tylko zabezpieczył każde z tych państw przed burzami, ale także ukonstytuował elitarność swoich mieszkańców. A przecież te pomysły są diametralnie różne, tu samorządność i bezpieczeństwo, tam wolność podatkowa i gospodarcza, a w trzecim przypadku eksport ducha.
W prezentowanym traktacika chciałbym zaczerpnąć garściami z tych dobrych wzorców i namówić do myślenia o Polsce nie jak o naśladowcy, brzydkiej pannie czy chłopcu do bicia, który za michę i kąt swoje odcierpieć musi, ale jak o liderze, genialnym biznesmenie i awangardowym budowniczym, którego działanie jest interesujące, frapujące, nowatorskie, bezpieczne i funkcjonalne.
Bo nie chodzi oto by walczyć o niepodległosć, ale by świat miał interes w istnieniu Polski takiej, jaką stworzyli Polacy. Nie chodzi oto by Polacy mieszkali w Polsce, bo są sentymentalni i nie mają gdzie się podziać, ale by inni nam zazdrościli. I w końcu, by zabiegać ale by wszyscy się do nas garnęli i to nas naśladowali.
Mam propozycję dyskusji na ten temat. Uwolnijmy umysły. Odsuńmy na bok wszystkie dzisiejsze uwarunkowania i atrapy, przestańmy myśleć o skompromitowanych organizacjach międzynarodowych, sojuszach i obciążeniach prawno ustrojowych. Po tąpnięciu, które w końcu nastąpi, wszystkie one albo większość (jakie, nie wiemy) będą już nieaktualne. Chcę wam dziś zaproponować nowa organizację Państwa Polskiego, drastycznie inną, ale jednak mocno osadzoną w tradycji, zdrowym rozsądku i moim zdaniem skuteczną, która będzie podstawą i przyczynkiem do odbudowy tego, co już utraciliśmy, a w przyszłości z pewnością utracimy. Proszę przebrnijcie przez ten przydługi trochę tekst jak na warunki blogosfery i potraktujcie ten mini-traktat jako szkic, materiał wyjściowy do dyskusji.
Konstytucja
Polska ustawa zasadnicza będąca zarówno źródłem prawa jak i ostateczną podstawą ustrojową. Wszystkie kodeksy, prawa i zasady funkcjonowania Państwa wcześniej obowiązujące utracą moc nie później niż pół roku od jej wprowadzenia. Każda z nich będzie musiała być uchwalona i ogłoszona na nowo, bez możliwości sztucznej implementacji ustawowej starego prawa lub porządku. Na straży wdrożenia Konstytucji będzie stał Naczelnik Państwa Polskiego, który dekretem wprowadzi Konstytucję i którego mandat wygaśnie na rzecz Prezydenta Polski, nie później niż rok po wprowadzeniu Konstytucji.
Konstytucja może zostać zmieniona głosami 7/10 Zgromadzenia Narodowego (połączonej Izby Sejmu i Senatu). Inicjatywę ustawodawczą w tej sprawie mają: Prezydent Polski, Senat, Sejm, Sąd Najwyższy i 1 milion obywateli.
Państwo
Polska jest państwem wolnych obywateli.
Podstawowym językiem urzędowym jest język polski.
Polska dba o swoja historię, groby, bohaterów, kombatantów, osoby zasłużone, ochronę praw oraz prywatności i bezpieczeństwa swoich obywateli.
Polska dba o polską rodzinę, ale w nią nie ingeruje.
Najwyższą racją stanu jest wspieranie polskiej nauki, kultury, sztuki, biznesu, myśli technicznej i idei, oraz promocja ich na świecie.
Polska jest krajem osadzonym w tradycji chrześcijańskiej i kultywuje związane z nią wartości.
Polska otacza czcią symbole narodowe takie jak Godło, Flaga Narodowa i Hymn.
Polska jest krajem prawa, działa sprawiedliwie, karze przestępców i opiekuje się ich ofiarami.
Przestępstwa w Polsce są ścigane i karane surowo. Państwo Polskie wykonuje kary śmierci za zdradę i szczególnie okrutne zbrodnie.
Przestępstwa urzędnicze są karane więzieniem.
W Polsce kary są skuteczne. Polska nie stosuje kar w zawieszeniu.
Polska gwarantuje obywatelom dostęp do nowoczesnej opieki zdrowotnej, wymaga ubezpieczeń, umożliwia korzystanie z funkcjonalnego i godnego systemu emerytalno-rentowego, gwarantuje sprawne i sprawiedliwe sądownictwo oraz dostęp do wolnej prasy, radia , telewizji oraz dba o swobodną wymianę informacji.
Polska nie narusza dóbr osobistych, tajemnicy rodzinnej, lekarskiej, dziennikarskiej, adwokackiej i konta bankowego.
Polska gwarantuje swobodę wymiany i lokaty kapitału, oraz udostępnia wolny rynek usług bankowych.
Polska w pełni wykorzystuje i egzekwuje swój dostęp do morza.
Polska szczególnie dba o rozwój energetyczny, wysokich technologii, transportu, handlu, turystykę i usługi finansowe.
Naczelnik Państwa Polskiego
Osoba, która doprowadzi do odzyskania przez Polskę suwerenności, spójności granic i możliwości samostanowienia narodu Polskiego. Naczelnik Państwa Polskiego działa poprzez instytucję dekretów ogłaszając Konstytucję, ogłaszając pierwsze wybory Prezydenckie zgodne z zapisem konstytucji, ogłaszając prawa zgodne z Konstytucją i mianując Dowództwo Sił Zbrojnych Polski, pierwszego Prezesa Banku Narodowego, Pierwszy skład Sądu Najwyższego, Pierwszych Sędziów, pierwszy skład Trybunału Stanu i Trybunału Konstytucyjnego, pierwszego Prezesa Instytutu i Archiwum Pamięci Narodowej, pierwszego Komendanta Policji, Szefa Polskiej Agencji Wywiadu i Kontrwywiadu, Generalnego Inspektora Celnego, Naczelnika Więziennictwa Polskiego oraz Radę Ministrów przy Naczelniku Państwa. Naczelnik Państwa realizuje akty sprawiedliwości poprzez ustanowienie pierwszego kodeksu karnego i kodeksu postępowania karnego, wszczynanie postępowań przed Trybunałem Stanu i Sądami Powszechnymi dotyczącymi aktów zdrady Polski, zdrady stanu, ludobójstwa, zbrodni przeciwko życiu i Skarbowi Państwa, przestępstw urzędniczych i wojskowych. Do czasu powołania Prezydenta Polski, Sejmu i Senatu Polskiego najwyższymi wykonanymi karami będą: banicja i ciężkie więzienie. Kary śmierci wydane przez Trybunał Stanu w tym okresie, będą musiały być zatwierdzone przez Zgromadzenie Narodowe (połączone izby Sejmu i Senatu) zwykłą większością głosów. Niezatwierdzenie kary śmierci skutkuje zamianą na banicję lub ciężkie więzienie. Naczelnik Państwa kieruje pierwsze pytania o ocenę nieposzlakowanej opinii do Sądu Najwyższego dotyczące kandydata na Prezydenta Polski.
Suweren
Suwerenem jest Naród Polski, Obywatele Polscy i Prezydent Polski, jako ich wybraniec.
Naród Polski stanowią wszyscy Polacy przyznający się do pochodzenia polskiego, tradycji polskich, uznający polskie wartości, ducha polskości i gotowi służyć Państwu Polskiemu.
Obywatelem jest każdy dorosły mieszkaniec Państwa Polskiego lub posługujący się polskim Paszportem, uznający suwerenność Państwa Polskiego i gotowy do przestrzegania jego praw. Dzieci Obywatela korzystają od chwili poczęcia z praw obywatelskich, z wyłączeniem tych nabywanych z wiekiem.
Prezydent Polski
Pierwszy Polak. Najwyższy i najbardziej godny wybraniec obywateli polskich.
Prezydent jest najwyższym zwierzchnikiem Polskich Sił Zbrojnych i ma prawo do mianowania Marszałka Polski, jako dowódcę Polskich Sił Zbrojnych.
Prezydent jest odpowiedzialny politycznie i osobiście za działania Wiceprezydenta, Marszałka Polski, Ministrów, Policję i Polską Agencję Wywiadu i Kontrwywiadu.
Prezydent powołuje i odwołuje ministrów, powołuje Sędziów i rozwiązuje Sejm w warunkach określonych w Konstytucji. Prezydent ogłasza wybory Prezydenckie, wybory do Sejmu i Senatu, wybory do Sądu Najwyższego, Trybunału Konstytucyjnego, do Sądów Apelacyjnych oraz na urząd Prokuratora Generalnego. Prezydent powołuje 16 senatorów. Prezydent mianuje sędziów i profesorów.
Prezydent dowodzi Polską Brygadą Interwencyjną.
Prezydent powołuje Wiceprezydenta, po zatwierdzeniu kandydatury przez Senat.
Prezydent Polski stoi na czele Rządu Polskiego, reprezentuje Polskę na zewnątrz i stoi na straży przestrzegania Konstytucji, polskiego terytorium i szacunku dla polskich symboli. Prezydent ogłasza stan wojny po zatwierdzeniu dekretu przez Zgromadzenie Narodowe, oraz stan wyjątkowy i stan klęski po zatwierdzeniu dekretu przez Senat.
Podczas wojny Prezydent Rządzi wydając dekrety. Podczas stanu wyjątkowego Prezydent rządzi wydając dekrety po zasięgnięciu opinii Sejmu i Senatu.
Za złamanie Konstytucji Prezydent odpowiada przed Trybunałem Stanu na wniosek Zgromadzenia Narodowego (6/7 bezwzględnej ilości głosów).
Prezydent nadaje odznaczenia państwowe.
Prezydent ma prawo łaski.
Prezydent podpisuje ustawy zgodną z Konstytucją zgodnie z rekomendacją Senatu.
Prezydent podejmuje decyzję o podpisaniu lub odmowie podpisania ustawy i jeżeli dotyczy ona zakresu zadań wykonywanych bezpośrednio przez Prezydenta. W przypadku wątpliwości, co do prawa odmowy podpisania ustawy przez Prezydenta Senat przekazuje sprawę do rozstrzygnięcia przez Trybunał Konstytucyjny.
Prezydent ma prawo ogłosić referendów odnośnie każdej przedłożonej mu ustawy. Wynik referendum (ogłoszonego przez Prezydenta lub inny organ) jest dla niego wiążący.
Przed każdym podpisaniem ustawy Prezydent ma prawo zwrócić się z zapytaniem o jej zgodność z Konstytucją do Trybunału Konstytucyjnego.
Prezydenta zastępuje Wiceprezydent. W razie opuszczenie urzędu przez Prezydenta z powodu śmierci, choroby lub rezygnacji, do końca jego kadencji Prezydentem zostaje Wiceprezydent.
W razie śmierci Prezydenta i Wiceprezydenta zaprzysiężeni na Prezydenta zostają kolejno Marszałek Polski, Marszałek Senatu, Marszałek Sejmu.
Prezydent Polski jest wyłaniany w wyborach powszechnych.
Kadencja Prezydenta trwa 5 lat i może on zostać wybrany tylko 2 razy.
Bierne prawo wyborcze ma obywatel polski narodowości polskiej o nieposzlakowanej opinii, który skończył 33 lata, przeciwko któremu nie było wszczęte postępowanie karno-sądowe pod działaniem niniejszej Konstytucji i dający swoim dotychczasowym życiem gwarancję reprezentowania polskiej racji stanu.
Gwarancji nieposzlakowanej opinii udziela Sąd Najwyższy na wniosek Naczelnika Państwa, Prezydenta Polski, Sejmu, Senatu lub 1 miliona obywateli polskich.
Kandydat do wyborów powszechnych na Prezydenta Polski musi uzyskać nominację Prezydenta Polski, Senatu, Sejmu lub 1 miliona obywateli polskich.
Czynne prawo wyborcze w wyborach prezydenckich ma obywatel polski narodowości polskiej posiadający min. 21 lat, nie skazany na osadzenie w wiezieniu, przeciwko któremu nie były sformułowane zarzuty karno-sądowe dotyczące reprezentowania w Polsce obcych interesów, współpracy z aparatami przemocy i nie skazany za przestępstwo urzędnicze.
Parlament
Parlamentem Polski jest Sejm i Senat. Sejm i Senat podejmują uchwały przy obecności, co najmniej połowy parlamentarzystów w danej Izbie. Parlamentarzysta nie może łączyć funkcji z żadną inną funkcją państwową, samorządową sądową lub w organach przedsiębiorstw
Sejm
Sejm jest izbą niższą odpowiedzialną za proces uchwalania prawa i budżetu państwa oraz nadzór nad organami państwa według prerogatyw ustanowionych w Konstytucji.
Kadencja Sejmu jest 4 letnia.
Sejmem kieruje Marszałek Sejmu wybierany na pierwszym posiedzeniu, oraz Wicemarszałkowie działający w jego zastępstwie. Sejm podejmuje uchwały dotyczące zwykłych ustaw zwykłą większością głosów, a uchwały dotyczące kodeksów bezwzględną większością głosów. Uchwały Sejmu muszą być zatwierdzone przez Senat. Kropka.
Sejm składa się z 360 posłów. Mandat poselski nie jest związany. Poseł dysponuje immunitetem chroniącym go przed osadzeniem w więzieniu. Poseł skazany prawomocnym wyrokiem nie może wykonywać swojego prawa głosu. Poseł nie wykonujący prawa głosu przez okres dłuższy niż 6 miesięcy może zostać pozbawiony mandatu przez większość sejmową jako osoba niegodna poselskiego mandatu. Poseł ma prawo kierować interpelacje i zapytania do wszystkich organów państwowych, samorządowych i sądowniczych, które są zobowiązane do udzielenia odpowiedzi w terminie 7 dni.
Poseł korzysta z darmowych przejazdów środkami komunikacji publicznej. Poseł ma prawo do piastowania godności Ministra.
Inicjatywę ustawodawczą ma 115 posłów w Sejmie.
Sejm zgłasza wniosek kwalifikowaną większością ¾ bezwzględnej ilości głosów o postawienie przed Trybunałem Stanu. Wniosek nie musi być akceptowany przez Senat.
Sejm może zostać rozwiązany przez Prezydenta w przypadku nie uchwalenia budżetu lub może ulec samorozwiązaniu bezwzględną większością głosów. Marszałek Sejmu traci urząd w przypadku nie poddania pod głosowanie projektu ustawy w terminie 3 miesięcy od jej wpływu do laski marszałkowskiej i nie może być wybrany ponownie.
Sejm ma prawo ogłosić referendum.
Podczas wojny Sejm ulega zawieszeniu.
Wybory do Sejmu:
330 posłów wybieranych w Jednomandatowych Okręgach Wyborczych + 30 posłów, na których w skali całego kraju głosowało najwięcej wyborców, a nie wygrali w JOW. W przypadku opróżnienia urzędu posła konieczne są nowe wybory w tym okręgu.
Bierne prawo wyborcze ma obywatel polski powyżej 18 lat, godny mandatu poselskiego i nie skazany wyrokiem prawomocnym.
Czynne prawo wyborcze realizowane jest na dwóch poziomach: Podstawowe czynne prawo wyborcze (1 głos) ma obywatel polski posiadający ukończone 18 lat i nie pozbawiony praw publicznych. Dodatkowe prawo wyborcze ( + 1 głos) nabywa jeżeli: a) posiada w Polsce nieruchomość, lub b) płacił w Polsce podatki przez 5 lat, lub c) posiadający, co najmniej stopień naukowy doktora, lub d) uhonorowany odznaczeniem państwowym. Obywatel może posiadać najwyżej 2 głosy czynnego prawa wyborczego. Obywatel do realizacji swojego podstawowego prawa wyborczego może wyznaczyć pełnomocnika (głosowanie per-procura).
Senat
Senat stanowi izbę wyższą Parlamentu.
Senat nadzoruje prace ustawodawcze Sejmu i reprezentuje Parlament w kontaktach z Prezydentem. Senat nadzoruje wykonywanie ustaw przez Prezydenta. Senat (za wyjątkiem sytuacji określonych w Konstytucji) podejmuje uchwały zwykłą większością głosów.
Skład Senatu to 60 senatorów, z czego, 32 senatorów wybieranych jest w wyborach powszechnych (po 2 senatorów na województwo), 16 senatorów powołuje Prezydent, 4 senatorów powołuje Sąd Najwyższy, 4 powołuje Prezes Banku Narodowego, 4 powołuje Prezes Instytutu i Archiwum Pamięci Narodowej.
Kadencja Senatu trwa 6 lat, z tym, że kadencja senatorów powołanych wygasa wraz z wygaśnięciem kadencji instytucji powołującej. Raz powołany Senator nie może zostać odwołany. Senator może być wybierany i powoływany ponownie. W przypadku opuszczenie urzędu przez Senatora wybranego konieczne są nowe wybory. W przypadku opuszczenia urzędu przez Senatora powołanego organ powołujący niezwłocznie uzupełnia skład.
Pracami Senatu kieruje Marszałek Senatu wybierany na pierwszym posiedzeniu i Wicemarszałkowie. Każdy z Senatorów może uczestniczyć jako obserwator w obradach i organach Sejmu. Marszałek Senatu stoi na czele Zgromadzenia Narodowego.
Rozwiązanie Sejmu przez Prezydenta nie powoduje rozwiązania Senatu. Prezydent nie może rozwiązać Senatu.
Senator posiada pełny immunitet. Mandat Senatora nie jest związany. Senator ma prawo do zapytań i interpelacji oraz do piastowania godności Ministra.
Senat zatwierdza ustawy uchwalone przez Sejm i przekazuje do podpisu Prezydentowi. W przypadku odmowy zatwierdzenia ustawy, ustawa wraz z poprawkami zwracana jest do Sejmu. Senat nie może zmieniać raz przyjętych poprawek. Senat ma inicjatywę ustawodawczą.
Marszałek Senatu ma prawo ogłosić referendum w przypadku ustawy po raz trzeci przedłożonej przez Sejm.
Wybory:
Dwa okręgi jednomandatowe w województwie lub jeden okręg dwumandatowy w województwie. Decyzję każdorazowo podejmuje Wojewoda w ciągu 7 dni po ogłoszeniu wyborów przez Prezydenta.
Bierne prawo wyborcze: osoba o nieposzlakowanej opinii narodowości polskiej, powyżej 40 lat, nie karana, bezpartyjna, wykształcenie wyższe.
Czynne prawo wyborcze: osoba udokumentowanej narodowości polskiej, powyżej 33 lat, może działać przez pełnomocnika (członka rodziny do 3 stopnia pokrewieństwa, zamieszkałego w Polsce).
Samorząd
16 Województw (odpowiadających województwom dzisiejszym) dzielonych na Gminy i Dobrowolne Związki Gmin zwane powiatami. Gminy dzielą się na Miasta i Sołectwa.
Na czele Województwa stoi Wojewoda.
Wojewodę powołuje i odwołuje Prezydent.
Gmina nie może posiadać mniejszej liczby mieszkańców niż 8 tyś.
Na czele Gminy stoi Wójt wybierany w wyborach bezpośrednich zgodnie z ordynacją lokalną zaaprobowaną w referendum lokalnym.
Na czele Miasta stoi Burmistrz lub Prezydent obierany zgodnie z prawem lokalnym.
Na czele Sołectwa stoi Sołtys obierany zgodnie z prawem lokalnym.
Dobrowolne Związki Gmin tworzą, co najmniej 3 gminy celem reprezentowania interesów zrzeszonych Gmin na zewnątrz przed Wojewodą i Prezydentem i celem tworzenia lokalnych stref gospodarczych oraz administrowaniem połączonego budżetu. DZG przedstawiają Wojewodzie kontrakt do zatwierdzenie wraz z nazwą powiatu, pod jaka będą funkcjonować.
Na czele Powiatu stoi Starosta, na którego zostają scedowane, co najmniej uprawnienia Wójtów dotyczące realizacji budżetu. Starosta może tez przejąć wszystkie uprawnienia oprócz reprezentacyjnych. Starosta jest wybierany w wyborach bezpośrednich wg ordynacji ustalonej w referendum lokalnym.
Źródłem prawa lokalnego jest Sejmik Samorządowy lub Rada Powiatu, na której czele stoi odpowiednio Wójt lub Starosta. Wybory do Sejmików lub Rady są powszechne i realizowane są zgodnie z lokalną ordynacją wyborczą zatwierdzoną w referendum.
Przy Sołtysie działa Rada Sołecka a przy Burmistrzu lub Prezydencie Rada Miasta. Radni wybierani są zgodnie ze zwyczajami lokalnymi. Rady maja charakter doradczy, jednak głosami 2/3 rady mogą zostać ogłoszone ponowne wybory na Sołtysa, Burmistrza lub prezydenta Miasta.
Podatki lokalne ustanawia Sejmik Samorządowy lub Rada Powiatu. 30% podatków lokalnych jest redystrybuowana do Sołectw i Miast wg zasad ustalonych prawem lokalnym, 40% podatków jest zarządzana przez Wójta lub Starostę, 30 % podatków jest przekazywana Wojewodzie.
Wojewoda przeznacza 70% otrzymanych podatków na potrzeby Województwa a 30% przekazuje do Gabinetu Prezydenta Polski na potrzeby realizacji budżetu państwa.
Organy samorządowe maja prawo do podpisywania umów międzynarodowych, które nie naruszają integracji granic Polski i Polskiej Racji Stanu. Umowy międzynarodowe łamiące tą zasadę są z mocy prawa nie ważne.
Każdy z organów samorządowych ma prawo ogłosić referendum lokalne.
Złe zarządzanie skutkuje odwołaniem władz lokalnych przez Prezydenta Polski i powołaniem komisarza.
Podatki
Obywatel polski nie płaci podatku dochodowego. Obywatel Polski płaci podatek VAT lub Podatek Obrotowy, a także pogłówne lub podymne w wysokościach ustalonych przepisami prawa lokalnego wydanymi w ramach ograniczeń prawa krajowego („nie mniej niż, nie więcej niż”).
Obywatel Polski nie składa deklaracji podatkowych. Nadużycia podatkowe trzeba udowodnić w cywilnym procesie sądowym.
Osoby prawne płaca podatki lokalne, nie większe jednak niż 5% dochodu.
Ściąganiem podatków zajmują się komornicy.
Sądownictwo
Sąd rozstrzyga sprawę w ciągu 3 tygodni.
Istnieją Sądy Karne, Cywilne i Administracyjne.
Sprawami Karnymi zajmują się Sądy Karne działające z Urzędu na podstawie oskarżenia publicznego.
Wszelkie sprawy wykraczające poza kodeks karny (np. odszkodowawcze, o zadośćuczynienie, o rozwód, o zapłatę – w tym: podatku) toczone są przed Sądem Cywilnym.
Sąd Administracyjny stoi na straży właściwego orzecznictwa administracyjnego przez urzędników.
Każdy Sąd składa się Sędziego Przewodniczącego oraz z ławy przysięgłych. Sędziego przysięgłego powołuje Prezes Sądu poprzez losowanie z listy obywateli na danym terenie. Każdy dorosły obywatel może być powołany na sędziego przysięgłego w sprawie dotyczącej osób mu obcych.
Sądownictwo Polskie jest zawsze dwuinstancyjne.
Sędzia stanowi ukoronowanie kariery prawniczej.
Sędziowie Rejonowi wybierani są w wyborach środowiskowych. Prezes Sądu Rejonowego wybierany jest w wyborach powszechnych o zasięgu lokalnym, według ordynacji działającej w danym województwie.
Kandydat na Sędziego musi posiadać 15-letnie doświadczenie w zawodzie prawniczym, nieposzlakowaną opinię (w szczególności: przeciwko niemu nie były sformułowane zarzuty karno-sądowe dotyczące reprezentowania w Polsce obcych interesów, nie był skazany za przestępstwo urzędnicze lub IAPN nie prowadzi przeciwko niemu śledztwa dotyczącego współpracy z aparatami przemocy), brak zobowiązań finansowych, dorobek w zawodzie prawnika i nominację asesorską od Prezydenta Polski. Prezydent Polski nominuje działając w granicach prawa i zgodnie ze swoim uznaniem.
Sędziowie Okręgowi i Prezesi Sądów Okręgowych wybierani są w wyborach powszechnych w skali Województwa, spośród sędziów rejonowych, wg ordynacji ogólnokrajowej zatwierdzonej przez Sąd Najwyższy.
Sędziowie Apelacyjni i Prezesi Sądów Apelacyjnych wybierani są spośród Sędziów Okręgowych wraz z wyborami do Senatu.
Prezesi Sądów wybierani są tylko po zaistnieniu wakatu.
Kadencja Sędziego jest dożywotnia.
Sędzia posiada immunitet zbliżony do poselskiego i może zostać odwołany przez Sąd Najwyższy ze stanowiska z powodu utraty zdolności etycznej do wykonywania zawodu lub przeniesiony w stan spoczynku.
Każdorazowa decyzja o powołaniu Sędziego, odwołaniu lub przeniesieniu w stan spoczynku jest potwierdzana dekretem Prezydenta.
Prokuratura
Każda osoba o nieposzlakowanej opinii i z wyższym wykształceniem prawniczym lub administracyjnym może starać się o powołanie na urząd Prokuratora. Powołania dokonuje Prokurator Generalny.
Tryb awansu jest na podstawie wyborów, adekwatny do zawodu Sędziego. Z tym, że organem najwyższym jest Prokurator Generalny.
Palestra
Każdy absolwent wyższych studiów prawniczych ma prawo otworzyć kancelarię adwokacką, lub działać jako Adwokat-partner albo podjąć zatrudnienie na umowę o pracę (ew. umowę zlecenie) jako Radca Prawny. Prawnik z 10-letnim doświadczeniem i o nieposzlakowanej opinii ma prawo starać się o wpisanie przez Prezesa Sądu Rejonowego na Listę Rejentów.
Policja
Komendant Komendy Rejonowej, Powiatowej, Wojewódzkiej wybierany jest w wyborach lokalnych spośród Policjantów działających na danym terenie. Komendant Główny Policji powoływany jest przez Prezydenta Polski z komendantów wojewódzkich.
Wolność
Państwo Polskie nie ingeruje w sprawy osobiste, rodzinne, gospodarcze, światopoglądowe i wyznaniowe obywateli. Państwo Polskie ma prawo rekomendować te wartości, które są pożyteczne dla istnienia i rozwoju państwa.
Obywatel Polski ma prawo do obrony swojej własności i swobodę jej obrotu.
Obywatel ma pełną swobodę głoszenia opinii, wyznania i podejmowania działań na swoja korzyść o ile nie są one sprzeczne z Konstytucją i Racją Stanu. Za złamanie prawa obywatel ponosi konsekwencje przewidziane w kodeksie karnym.
Wszelkich spraw nie uregulowanych w kodeksie karnym należy dochodzić od obywatela tylko w drodze powództwa cywilnego.
W sytuacjach sporu pomiędzy Państwem, a Obywatelem, wszelkie wątpliwości działają na korzyść obywatela.
Co nie jest zabronione jest dozwolone, chyba, ze rażąco jest sprzeczne z prawem naturalnym i zasadami współżycia społecznego.
Wszyscy Polacy są równi wobec Prawa i Państwa.
Każdy Polak ma prawo dostępu do archiwum w IAPN chyba, że przeciwko niemu były sformułowane zarzuty karno-sądowe dotyczące reprezentowania w Polsce obcych interesów, był skazany za przestępstwo urzędnicze lub IAPN prowadzi przeciwko niemu śledztwo dotyczące współpracy z aparatami przemocy.
Każdy Polak może prowadzić taką działalność gospodarczą, jaką uważa za właściwą, a nie jest ona sprzeczna z Konstytucją i Prawem na danym terenie. Każdy Polak ma swobodę zrzeszania się. Każdy dorosły Polak ma prawo do noszenia broni ostrej oraz do obrony miru domowego i rodziny wszelkimi dostępnymi środkami.
Każdy Polak może korzystać na potrzeby swoje i lokalne z pożytków, z wód geotermalnych oraz surowców naturalnych znajdujących się pod powierzchnią jego ziemi.
Poza branżą produkcji i sprzedaży broni, wydobycia surowców w większej skali, produkcji i przesyłu energii, produkcji leków i usług kolejowych, przydzielenia częstotliwości w eterze oraz gromadzenia odpadów, żadna inna działalność nie wymaga koncesji Prezydenta Polski.
Obywatel Polski może być sądzony tylko w Polsce. Każdy wrogi akt przeciwko polskiemu obywatelowi jest aktem wrogim przeciwko Państwu Polskiemu. W interesie obywatela polskiego Polska ma prawo interweniować na terenie całego świata.
Akt wrogi względem Państwa Polskiego, zwalnia Polskę z przestrzegania zawartych umów międzynarodowych z Państwem, które takiego aktu dokonało.
Na straży przestrzegania praw Polaków za granicą stoją Polskie Służby Dyplomatyczne, Polska Brygada Interwencyjna oraz Narodowe Siły Zbrojne.
Wojsko
Wojsko Polskie działa na podstawie dekretu Prezydenta Polski. W skład Wojska Polskiego wchodzą Narodowe Siły Zbrojne, Polska Brygada Interwencyjna, Polska Agencja Wywiadu i Kontrwywiadu, Służba Rezerwy.
Użycie PIB w akcji bojowej poza granicami kraju nie wymaga zaistnienia stanu wojny.
Dziedziczenie
Państwo stosuje prawo kaduka tylko w przypadku, gdy przez rok po śmierci spadkodawcy nie został odnaleziony żaden jego spadkobierca testamentowy albo krewny zainteresowany przystąpieniem do spadku. Poszukiwania podejmowane są z urzędu, po 6-tym miesiącu, na koszt masy spadkowej.
Szkolnictwo i nauka
Polską racją stanu jest najwyższy poziom wykształcenia obywateli. Za realizacje tego obowiązku odpowiada Prezydent. Budżet państwa nie może przewidywać kwoty mniejszej niż 10% na naukę i kulturę. Dzieci nie maja obowiązku szkolnego ale mają obowiązek nauki.
Sprawy międzynarodowe
Polska powołuje Kompanię Energetyczną Europy Środkowej zarządzającą surowcami i energią (gaz łupkowy, wody geotermalne, przesył ropy i gazu z kierunku kazachskiego) której udziałowcami są: Polska 40%, USA 20%, Kraje Europy Środkowej (30% do podziału), Turcja 5%, Kazachstan 5%. Wynagrodzenie za sprzedaż udziałów USA i innym krajom Europy Środkowej może być płacone w gotówce lub barterze.
Polska jest liderem Europy Środkowej i preferuje swobodę wymiany gospodarczej, finansowej, kulturowej i idei na tym terenie.
Sojusznikami strategicznymi Polski są kraje Europu środkowej, USA, Turcja, Gruzja i Kazachstan.
Polska swobodnie udostępnia obcokrajowcom korzystanie polskiego systemu bankowego i podatkowego, oraz chroni ich prywatność. Sojusznicy mogą prowadzić w Polsce interesy na zasadach preferencyjnych (równych z zasadami dotyczącymi Polaków).
ŁŁ
http://antydziad.salon24.pl/223773,maly-traktat-o-naprawie-polski