n e v e r l a n d d

- ANTISOZIALISTISCHE ELEMENTE - *** TA MI OTO PRZYPADŁA KRAINA I CHCE BÓG, BYM W MILCZENIU TU ŻYŁ * ZA TEN GRZECH, ŻE WIDZIAŁEM KAINA ALE ZABIĆ NIE MIAŁEM GO SIŁ *** " DESPOTYZM przemawia dyskretnie, w ludzkim społeczeństwie każda rzecz ma dwoje imion. " ******************** Maria Dąbrowska 17-VI-1947r.: "UB, sądownictwo są całkowicie w ręku żydów. W ciągu tych przeszło dwu lat ani jeden żyd nie miał procesu politycznego. Żydzi osądzają i na kaźń wydają Polaków"

Archiwum

POGODA

LOKALIZATOR

A K T U E L L






bezprawie.pl
"Polska" to kraj bezprawia

niedziela, lutego 06, 2011

dobre rady z bantustanu, 2009

Zakładanie firmy:
http://www.insomnia.pl/%26gt;%26gt;%26gt;_ZAK%C5%81ADANIE_W%C5%81ASNEJ_FIRMY_W_KILKU_KROKACH_%26lt;%26lt;%26lt;-t608535.html


Siemka ponieważ od 1 marca jestem właścicielem 1-osobowej firmy postanowiłem co nieco pomóc osobom chcącym założyć własną firmę a nie wiedzą co i jak. W końcu każdy z nas może zostać PREZESEM

KROK 1
Pierwsze co musimy zrobić to załatwić wpis do Ewidencji Działalności Gospodarczej.
Miejsce: Urząd gminy lub miasta (gminy lub miasta w którym jesteśmy zameldowani).
Koszt: 100 zł
Papiery: Wypełniamy prosty wniosek na którym wybieramy nazwę firmy, miejsce wykonywania działalności oraz jej rodzaj czyli PKD. Rodzaje działalności można znaleźć tutaj [www.pkd-24.pl] , polecam wybrać jak najwięcej, gdyż nigdy nie wiadomo co będziemy robić jako firma za rok czy za dwa lata, pamiętajcie że są branże gdzie trzeba mieć koncesje (np. sprzedaż alkoholu), wtedy trzeba załatwiać dodatkowe pozwolenia. Na wpis do ewidencji DG czeka się kilka dni, u mnie wyglądało to tak że złożyłem wniosek w czwartek, a do odbioru wpis miałem we wtorek. We wniosku ustalamy termin rozpoczęcia działalności !! ( Radzę dać sobie z miesiąc na załatwienie formalności, zwłaszcza jak ktoś ma mieć kasę fiskalną i VAT !! )

KROK 2

Nadanie numeru REGON przez GUS.

Miejsce: Urząd gminy lub miasta , GUS - miasta wojewódzkie.
Koszt: 0 zł
Papiery: Wniosek o REGON, w którym wypełniamy jaki rodzaj działalności będziemy wykonywać, należy wybrać wiodący PKD, czyli działalność która będzie wiodąca w naszej firmie. Sprawę REGONu można załatwić na 2 sposoby. Jeśli mieszkasz w mieście wojewódzkim to możesz przejść się bezpośrednio do GUS i tam od ręki Ci wydadzą. Drugie wyjście to wypełnienie na miejscu w urzędzie gminy i miasta takiego druku i urząd za nas wysyła ten druk, co prawda trwa to około 10 dni, ale nie musimy się stresować w kolejkach w GUSie. Numer przyjdzie wtedy pocztą.

KROK 3

Pieczątka.

Miejsce: Dowolna firma wyrabiająca pieczątki.
Koszt: 40-50 zł w zależności ile linii tekstu będzie na pieczątce.
Papiery: Wzór pieczątki który sobie możemy ręcznie napisać na kartce. Na pieczątce powinny się znaleźć: nazwa firmy, adres firmy, NIP, Regon i ewentualnie nr telefonu.

KROK 4

Firmowe konto bankowe.

Miejsce: Bank
Koszt: zależny od banku, w moim przypadku 0 zł
Papiery: Wniosek o firmowe konto bankowe, należy już mieć Regon gdyż banki wymagają regonu i wpisu do ewidencji DG aby założyć konto. Osobiście polecam mBank i konto mBiznes, wniosek wypełnia się przez Internet, po czym po kilku dniach kurier przywozi umowę do podpisania. Koszt takiego konta to 0 zł, na dodatek prowadzenie konta jest BEZPŁATNE !! Durne PKO zżera z ludzi po 5 zł na miesiąc za prowadzenie konta !! Paranoja.

KROK 5

Rejestracja w Urzędzie Skarbowym (NIP-1, oraz dla vatowców VAT-R)

Miejsce: Urząd Skarbowy
Koszt: 0 zł gdy nie jesteśmy na VAT, 180 zł gdy firma jest na VAT
Papiery: NIP-1 oraz dla vatowców dodatkowo VAT-R. NIP-1, jest to podanie wszelkich danych o firmie, jakie mamy, tzn, NIP, Regon, nr konta, adres firmy. Ważne przygotujcie do skserowania w US takie dokumenty jak NIP, Regon, umowa o konto, umowa o lokal gdzie będzie firma, lub umowa użyczenia lokalu jeśli macie firmę w domu, a dom jest na rodziców. WAŻNE - przy składaniu tych papierów złożyć należy Oświadczenie o wyborze formy opodatkowania na dany rok (weźcie 2 egzemplarze żeby mieć kopię dla siebie). Wszystko to załatwiamy zanim ruszy firma !! !

KROK 6 (TYLKO DLA FIRM Z KASĄ FISKALNĄ!!)

Zakup kasy fiskalnej i jej fiskalizacja.

Miejsce: Sklep z kasami fiskalnymi i Urząd Skarbowy
Koszt: Duży
Papiery: Gdy już w sklepie zdecydujemy się na dany model kasy i chcemy mieć możliwość zwrotu 50% kosztów zakupu kasy fiskalnej z US. Musimy w US napisać Oświadczenie że z dniem . (tu wpisujemy dzień kiedy będzie fiskalizacja),będziemy instalować kasę fiskalną pod danym adresem. To pismo musi być złożone minimum 1 dzień przed fiskalizacją !! Z firmą która nam sprzedaje kasę umawiamy się na fiskalizację, ja to zrobiłem przed rozpoczęciem działalności (żeby móc korzystać z kasy od 1 dnia). Potem firma ta wystawia nam pismo do US - Zawiadomienie podatnika o miejscu instalacji Kasy Rejestrującej. TO PISMO MUSIMY ZŁOŻYĆ DO US DO 7 DNI OD FISKALIZACJI !!

KROK 7

Rejestracja w ZUS

Miejsce: ZUS
Koszt: 0 zł
Papiery: Druki ZFA, ZUA i oświadczenie z 1 zdjęciem do legitymacji ZUSowskiej. Druki należy złożyć do 7 dni od rozpoczęcia działalności. Czyli już PO starcie firmy. Są one w miarę przejrzyste i proste do wypełnienia, więc nie będę się rozpisywał, BIERZCIE SOBIE PO 2 EGZ. KAZDEGO DRUKU ŻEBY PRZY SKŁADANIU ICH WZIĄĆ KOPIE !!

No i to chyba wszystko co do prowadzenia KPiR i Rejestrów VAT postaram się napisać wkrótce gdyż obecnie sam z tym walczę

W razie jakichś pytań piszcie w tym wątku, postaram się w miarę możliwości odpowiadać. I nie bójcie się zakładać firm, daje to duże możliwości rozwoju i zarobku !!

minner
______________________________
 
"Only the deads will see the end of war"
MODERATOR MILITARIÓW od 2007 :-)
INSOMNIA 2010

Brak komentarzy: